بانک کشاورزی

تاریخ: 11 خرداد 1393

گردهمایی فعالان بخش صادارات و واردات در مدیریت استان فارس

گردهمایی فعالان بخش صادارات و واردات و مشتریان ارزی شعبه شیراز با حضور محسن صفدری مدیر استان، رئیس اداره کل خارجه ، مدیران گروه و کارشناسان مدیریت استان فارس بیست و دوم اردیبهشت در مرکز آموزش این مدیریت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان فارس در این گردهمایی حبیب الله محمدی رئیس اداره کل خارجه خدمات ارزی بانک کشاورزی را معرفی کرد.
وی با بیان اینکه منابع صندوق توسعه ملی ارزی است و پوشش نرخ ارز برای کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی مشکل مشکلاتی را ایجاد می کند گفت: بانک کشاورزی از طریق رایزنی با مقامات دولتی، وزرا و مجلس شورای اسلامی همچنین مدیریت نوسانات ارز و تبدیل این تسهیلات به ریال سعی کرد ریسک نوسانات ارزی ، به مشتریان منتقل نشود.
محمدی با اشاره به حجم 7 میلیارد دلاری صادرات خدمات و کالا در سال از طریق کشور ایران به عراق که سهامدار عمده بانک منطقه ای تعاون اسلامی عراق (تأسیس شده توسط شرکای ایرانی و عراقی و بانک کشاورزی ) هستند افزود: بانک کشاورزی این ظرفیت را دارد تا کالاها و خدمات شرکت هایی که توسط پیمانکاران و تجار ایرانی به عراق صادر می شود تحت پوشش قرار دهد.
وی از تأسیس شعبه این بانک در ایران خبرداد و اضافه کرد: مشتریانی که با عراق مراوده مالی دارند می توانند از طریق شعبه بانک کشاورزی شیراز اقدام کنند و واحد ارزی تهران نیز پیگیری های لازم در این زمینه را انجام خواهد داد.
محمدی در خاتمه سخنانش به سوالات شرکت کنندگان درباره چگونگی صدور LC توسط بانک کشاورزی ؛ نرخ ارز تخصیصی بانک کشاورزی؛ تفاوت ضمانت نامه های بانک کشاورزی با ضمانت نامه های صندوق توسعه صادرات و ... پاسخ داد.
بر اساس این گزارش محسن صفدری مدیر شعب بانک کشاورزی در استان فارس نیز طی سخنانی بر ضرورت گسترش تعامل با فعالان بخش تجاری تأکید کرد و گفت: ارتباط بیشتر میان واحد ارزی و اعتباری استان و شنیدن مشکلات از زبان فعالان بخش تجاری راه مناسبی برای حل مشکلات و برآورده کردن انتظارات و خواسته های آنان است.
صفدری به کاربستن توانمندی های بالقوه بانک کشاورزی تا آنجایی که قانون و مقررات اجازه می دهد ، رعایت اصل امانت داری نسبت به سپرده های مردم برای برطرف کردن مشکلات بخش تجاری و کمک به چرخه تولید و رونق و توسعه آن را از دیگر نتایج این تعامل دانست و گفت: در تلاشیم زنجیره شعب را در شهر شیراز تکمیل کنیم.
وی محور اصلی تعامل را در ارتباطی دوجانبه و تکیه براصل اعتماد و اعتبار دانست و افزود: این روال برای مشتریان قدیمی بانک کشاورزی ادامه دارد و برای گسترش تعامل ، فراهم کردن زمینه همکاری و خدمت رسانی به شرکت هایی که تاکنون مشتری این بانک نبوده اند بررسی های لازم انجام خواهد شد.